devnews.pl

Main Menu

  • Informacje
    • Systemy i przeglądarki
    • Gadżety
  • Narzędzia
  • Frontend
  • Backend
  • QA
  • Języki programowania

logo

devnews.pl

  • Informacje
    • Systemy i przeglądarki
    • Gadżety
  • Narzędzia
  • Frontend
  • Backend
  • QA
  • Języki programowania
Narzędzia
Home›Narzędzia›Babylon.js 4.2 z edytorem cząsteczek i Babylon React Native

Babylon.js 4.2 z edytorem cząsteczek i Babylon React Native

By Bernadeta Zapała
16 listopada 2020
201
0
Share:

Babylon.js jest silnikiem 3D, który korzystając z biblioteki JS, w rzeczywistym czasie wyświetla grafiki 3D w przeglądarce internetowej przy pomocy HTML5. Głównym celem twórców jest stworzenie całkowicie otwartego i bezpłatnego silnika do renderowania stron dla wszystkich. Dlatego też opublikowali nową, uproszczoną wersję platformy – Babylon.js 4.2. To wydanie posiada wiele ulepszonych narzędzi i przepływów pracy. Ponadto nowością jest dokumentacja platformy.

Mamy szczerą nadzieję, że Babylon.js 4.2 przyspieszy i ułatwi proces programowania, jednocześnie odblokowując nowe, proste sposoby pracy.

Nowością jest m.in. edytor cząstek i Sprite oraz Babylon React Native.

Nowe edytory w Babylon.js 4.2

W Inspektorze pojawiły się dwa nowe edytory graficzne – edytor cząsteczek i edytor Sprite. Pierwszy z nich tworzy systemy cząsteczek. Dostęp do interfejsu pozwala edytować wiele właściwości systemu cząstek, bez pisania kodu. Ponadto istnieje możliwość wyeksportowania systemu cząsteczek  lub zapisania go na serwerze fragmentów. Dzięki temu można go potem załadować do sceny platformy, pisząc jedną linię kodu.

Drugą nowością jest edytor Sprite, czyli obrazów 2D skierowanych w stronę kamery. Tutaj także bez pisania kodu można tworzyć, edytować, kontrolować oraz zapisywać systemy Sprite.

Babylon.js 4.2 - edytor Sprite

Babylon React Native

Wcześniejsza wersja platformy wprowadziła system do tworzenia natywnych aplikacji z taką samą mocą renderowania i kodem, jaki jest w aplikacjach internetowych Babylon.

Nowa wersja Babylon.js dostarcza Babylon React Native. Jest to warstwa integracyjna nad Babylon Native, która łączy w sobie moc Babylon.js i React Native. Babylon Native pozwala napisać kod renderujący i użyć go ponownie w witrynie internetowej i natywnych aplikacjach. Babylon React Native łączy renderowanie 3D z interfejsem użytkownika natywnej przestrzeni ekranu platformy za pośrednictwem kodu niezależnego od platformy. Ponadto wprowadzone zmiany w interfejsie użytkownika i kodzie aplikacji 3D są widoczne od razu po ich zapisaniu.

Edytor materiałów węzła w Babylon.js 4.2

To narzędzie otrzymało trzy nowe funkcje. Pierwszą jest długo wyczekiwana obsługa renderowania fizycznego (PBR -Physically Based Rendering). Pozwala ona na tworzenie własnych, niestandardowych materiałów PBR oraz shaderów. Dlatego teraz tworzenie materiałów PBR będzie jeszcze prostsze. Nowy edytor wizualny daje dostęp do współczynnika odbicia, bezbarwnego lakieru, połysku czy oświetlenia otoczenia.

Babylon.js 4.2 - PBR

Oprócz dodanej obsługi renderowania edytor otrzymał nowe tryby. Babylon.js 4.2 pozwala na tworzenie shaderów siatki,  a teraz także umożliwia tworzenie tekstur proceduralnych lub cieniowanie cząsteczek.

Ostatnią już zmianą edytorze materiałów węzła jest możliwość eksportowania, zapisywania i ponownego wykorzystywania niestandardowych ramek.

Dodane obsługiwane formaty

Po pierwsze, w Babylon.js 4.2 włączono obsługę wstępnego filtrowania plików hdr, dzięki czemu można ich używać bezpośrednio na scenie Babylon.js. Drugą zmianą jest obsługa kompresji tekstur KTX+BasisU w formacie .glTF. Pozwala to na mniejszy rozmiar plików i GPU niż pliki JPG. Ostatnią zmianą jest aktualizacja obsługi WebXR. Teraz programiści będą mogli łatwiej tworzyć doświadczenia AR/VR w różnych przeglądarkach. Oprócz tego dodano obsługę śledzenia rąk, testowania trafień oraz obsługę kontrolerów.

WebXR

Obsługa WebXR w Babylon.js 4.2

Nowa dokumentacja Babylon.js 4.2

Nowe wydanie spowodowało całkowite przeorganizowanie dokumentacji. Dzięki temu nauka platformy będzie znacznie prostsza. Podejście do nauki platformy zostało bardziej ukierunkowane.

Źródło: Babylon.js Medium

TagsBabylonbabylon react nativeBabylon.jsReact NativeWebXR

Share:

  • kite
    FrontendNarzędzia

    Obsługa JavaScript w Kite

  • Informacje

    [AKTUALIZACJA] Apple WWDC 2020 – zapowiedzi

  • Vercel CLI 19
    Frontend

    Vercel CLI 19, kreator Next.js, rozwija sieć brzegową

  • 3 marca 2021

    Vite 2.0 wydane z nowymi wtyczkami

  • 25 lutego 2021

    ReacType 5.0 – zmiany we wprowadzaniu komponentów

  • 23 lutego 2021

    Dapr v.1.0 gotowy do fazy produkcji

  • 22 lutego 2021

    ReScript 9.0 z zewnętrzną konfiguracją stdlib

  • 22 lutego 2021

    One UI 3.1 z ciekawymi nowościami dla urządzeń Samsunga

  • 22 lutego 2021

    Windows Terminal Preview 1.6 z nową sekcją ustawień

  • 15 lutego 2021

    Visual Studio Code 1.53 z ulepszeniami debugowania

  • 8 lutego 2021

    Edge 89 beta, Edge Dev 90 i nowości na kanale Canary

  • 2 lutego 2021

    Firefox 85 i Firefox Nightly – nowe wersje przeglądarki Mozilli

  • 29 stycznia 2021

    Billboard.js 2.2.0 z nowymi funkcjami wykresów

  • 26 stycznia 2021

    Kendo UI R1 2021 – nowości dla bibliotek

  • 21 stycznia 2021

    Narzędzie Vno – połączenie Vue i Deno

  • 19 stycznia 2021

    GitHub Enterprise Server 3.0 RC – kandydat do wydania

  • 15 stycznia 2021

    TypeScript 4.2 Beta z ulepszeniami typów krotek

  • 13 stycznia 2021

    Styczniowy Patch Tuesday z luką 0-day

  • 11 stycznia 2021

    Safari Technology Preview 118 dostępne dla programistów

  • 8 stycznia 2021

    Microsoft Launcher na Androida z usprawnionym dotykiem

  • 7 stycznia 2021

    WebStorm 2020.3.1 dostępny dla urządzeń z Apple Silicon

  • 22 grudnia 2020

    ReScript 8.4 z przypiętymi zależnościami

  • 14 grudnia 2020

    Edge 88 beta i przeglądarka na kanale Canary dostępne!

  • 9 grudnia 2020

    Chrome 88 Beta z nowościami w WebXR

  • 9 grudnia 2020

    Snowpack 3.0 RC z eksperymentalnymi funkcjami

  • 4 grudnia 2020

    Android Studio Arctic Fox – nowe wydanie narzędzia Google

  • 4 grudnia 2020

    The Hack Summit 2020 – konferencja IT Security

  • 2 grudnia 2020

    PowerToys 0.27 z poprawkami błędów

  • 2 grudnia 2020

    Aleph.js alfa z funkcją importowania map

  • 27 listopada 2020

    Cypress 6.0 zwiększa zakres możliwości obsługi sieci

  • 26 listopada 2020

    Firefox 83 przyspiesza i wprowadza tryb HTTPS-Only

  • 25 listopada 2020

    Electron 11.0 z obsługą Apple Silicon

  • 25 listopada 2020

    Prettier 2.2 z obsługą najnowszego TypeScript 4.1

 

 

Jesteśmy pasjonatami najnowszych technologii w świecie programowania. Zbieramy dla Was informacje i porady z całego świata, które sprawią, że Twoja praca stanie się jeszcze bardziej efektywna.

Obserwuj nas codziennie, aby być na bieżąco oraz śmiało udostępniaj nasze posty.

Zespół DevNews

Kategorie

  • Backend
  • Bez kategorii
  • Frontend
  • Gadżety
  • Informacje
  • Języki programowania
  • Narzędzia
  • QA
  • Systemy i przeglądarki

OBSERWUJ NAS

KONTAKT

Chcesz się z nami skontaktować?

Napisz do nas wiadomość: kontakt@devnews.pl

www.devnews.pl | DEVNEWS 2020 | Newsy i ciekawostki ze świata IT