devnews.pl

Main Menu

  • Informacje
    • Systemy i przeglądarki
    • Gadżety
  • Narzędzia
  • Frontend
  • Backend
  • QA
  • Języki programowania

logo

devnews.pl

  • Informacje
    • Systemy i przeglądarki
    • Gadżety
  • Narzędzia
  • Frontend
  • Backend
  • QA
  • Języki programowania
GadżetyInformacje
Home›Gadżety›Złożone obrazy 3D w HoloLens 2 z chmurą publiczną

Złożone obrazy 3D w HoloLens 2 z chmurą publiczną

By Bernadeta Zapała
28 kwietnia 2020
160
0
Share:

Produkt firmy Microsoft — HoloLens 2 — z mieszaną rzeczywistością jest już dostępny w sprzedaży. Oferuje lepszą rozdzielczość obrazu oraz zwiększone pole widzenia. Urządzenie jest zbudowanie na sprzęcie ARM, aby zwiększyć żywotność baterii.

Działanie HoloLens 2

Współczesne komputery mają zaawansowaną grafikę, są zdolne do błyskawicznego renderowania obrazów w 3D, w jakości zbliżonej do fotograficznej.

Większość możliwości obliczeniowych urządzenia HoloLens koncentruje się na dostarczaniu mapy 3D świata wokół użytkownika, więc przetwarzanie tych danych na nim jest już utrudnione. Jest to jednak kluczowy punkt działania urządzenia, ponieważ dostarczone mapy muszą być powiązane z obecnym punktem widzenia użytkownika. Potrzebne jest więc proces szybkiego renderowania i dostarczania otoczenia do urządzenia. HoloLens nakłada je wtedy na rzeczywiste środowisko. Buduje oczekiwany przez użytkownika widok, wyświetlając go przez holograficzne soczewki na bazie maszyn mikroelektronicznych (MEMS), jako mieszaną rzeczywistość.

Hololens 2 - wizualizacja AR

Renderowanie w chmurze

Jedną z możliwości szybkiego budowania renderów jest korzystanie z zasobów w chmurze. Można używać GPU — jednostek przetwarzania grafiki — dostępnych na platformie Azure. Platforma Azure z kolei po otrzymaniu danych dotyczących lokalizacji i orientacji może użyć maszyny wirtualnej z serii NV do stworzenia wizualizacji. Następnie przekazuje ją do urządzenia w celu wyświetlenia przy użyciu standardowych formatów modeli.

O ile sama koncepcja i jej budowa brzmi łatwo, to nie ma w tym celu, ponieważ obecnie Microsoft udostępnia ją jako interfejs API platformy Azure. W publicznej wersji zapoznawczej usługa Azure Remote Rendering przetwarza obrazu 3D, przesyłając go strumieniowo do urządzeń jako wysokie jakościowo obrazy 3D.

Azure Remote Rendering

Sposób pracy tej usługi jest stosunkowo prosty. Podstawą jest renderowanie hostowane w chmurze, które pobiera dane ze stanowiska projektowego. Następnie API klienta działające na docelowym urządzeniu używa wykresu sceny, by przewidzieć punkt widzenia użytkownika. Po prognozie wysyła dane do usługi w chmurze. Tam wykorzystując dane do zarządzania usługą zdalnego renderowania, przetwarza na platformie Azure proces renderowania na hostowanym GPU. Gdy Azure Remote Rendering renderuje scenę, dane ze wszystkich układów GPU tworzą obraz. W kolejnym kroku przesyła się go do urządzenia klienta, który łączy go z lokalnym UI i zawartością przed wyświetleniem go użytkownikowi.

Wizualizacja hololens używane przez lekarza

Azure Remote Rendering nie jest idealny, zawsze będzie polegał na jakości sieci. Dlatego też wymaga się zaprojektowania opóźnienia, a także przekazania użytkownikom wskazówek. Pozwala to uniknąć gwałtownych ruchów głowy, a także obsługi renderów obliczanych podczas dostarczania wcześniejszych klatek.

Podczas gdy urządzenie HoloLens 2 korzysta z sieci WiFi, można sobie wyobrazić kolejną wersję, HoloLens 3 korzystające z sieci 5G . Jest to scenariusz dostosowany do połączenia urządzeń brzegowych i chmury obliczeniowej.

Obecnie cena Hololens 2 wynosi 3500 USD. Produkt jest dostępny tylko u wybranych sprzedawców.

Źródła:

  • https://www.infoworld.com/article/3540770/getting-started-with-azure-remote-rendering.html
  • https://www.microsoft.com/en-us/hololens/
TagsARAugumented RealityHololensMicrosoft AzureMixed Reality

Share:

  • Systemy i przeglądarki

    Web Capture – nowa funkcja testowana w Edge Canary

  • Narzędzia

    Android Studio Arctic Fox – nowe wydanie narzędzia Google

  • QA

    Równoległe uruchamianie testów w Mocha v8.0.0

  • 25 lutego 2021

    ReacType 5.0 – zmiany we wprowadzaniu komponentów

  • 23 lutego 2021

    Dapr v.1.0 gotowy do fazy produkcji

  • 22 lutego 2021

    ReScript 9.0 z zewnętrzną konfiguracją stdlib

  • 22 lutego 2021

    One UI 3.1 z ciekawymi nowościami dla urządzeń Samsunga

  • 22 lutego 2021

    Windows Terminal Preview 1.6 z nową sekcją ustawień

  • 15 lutego 2021

    Visual Studio Code 1.53 z ulepszeniami debugowania

  • 8 lutego 2021

    Edge 89 beta, Edge Dev 90 i nowości na kanale Canary

  • 2 lutego 2021

    Firefox 85 i Firefox Nightly – nowe wersje przeglądarki Mozilli

  • 29 stycznia 2021

    Billboard.js 2.2.0 z nowymi funkcjami wykresów

  • 26 stycznia 2021

    Kendo UI R1 2021 – nowości dla bibliotek

  • 21 stycznia 2021

    Narzędzie Vno – połączenie Vue i Deno

  • 19 stycznia 2021

    GitHub Enterprise Server 3.0 RC – kandydat do wydania

  • 15 stycznia 2021

    TypeScript 4.2 Beta z ulepszeniami typów krotek

  • 13 stycznia 2021

    Styczniowy Patch Tuesday z luką 0-day

  • 11 stycznia 2021

    Safari Technology Preview 118 dostępne dla programistów

  • 8 stycznia 2021

    Microsoft Launcher na Androida z usprawnionym dotykiem

  • 7 stycznia 2021

    WebStorm 2020.3.1 dostępny dla urządzeń z Apple Silicon

  • 22 grudnia 2020

    ReScript 8.4 z przypiętymi zależnościami

  • 14 grudnia 2020

    Edge 88 beta i przeglądarka na kanale Canary dostępne!

  • 9 grudnia 2020

    Chrome 88 Beta z nowościami w WebXR

  • 9 grudnia 2020

    Snowpack 3.0 RC z eksperymentalnymi funkcjami

  • 4 grudnia 2020

    Android Studio Arctic Fox – nowe wydanie narzędzia Google

  • 4 grudnia 2020

    The Hack Summit 2020 – konferencja IT Security

  • 2 grudnia 2020

    PowerToys 0.27 z poprawkami błędów

  • 2 grudnia 2020

    Aleph.js alfa z funkcją importowania map

  • 27 listopada 2020

    Cypress 6.0 zwiększa zakres możliwości obsługi sieci

  • 26 listopada 2020

    Firefox 83 przyspiesza i wprowadza tryb HTTPS-Only

  • 25 listopada 2020

    Electron 11.0 z obsługą Apple Silicon

  • 25 listopada 2020

    Prettier 2.2 z obsługą najnowszego TypeScript 4.1

  • 24 listopada 2020

    Tailwind CSS 2.0 z narzędziami kontroli tekstu

 

 

Jesteśmy pasjonatami najnowszych technologii w świecie programowania. Zbieramy dla Was informacje i porady z całego świata, które sprawią, że Twoja praca stanie się jeszcze bardziej efektywna.

Obserwuj nas codziennie, aby być na bieżąco oraz śmiało udostępniaj nasze posty.

Zespół DevNews

Kategorie

  • Backend
  • Bez kategorii
  • Frontend
  • Gadżety
  • Informacje
  • Języki programowania
  • Narzędzia
  • QA
  • Systemy i przeglądarki

OBSERWUJ NAS

KONTAKT

Chcesz się z nami skontaktować?

Napisz do nas wiadomość: kontakt@devnews.pl

www.devnews.pl | DEVNEWS 2020 | Newsy i ciekawostki ze świata IT